Skip to main content
Exposició: «Picasso e la fotografia negli anni della maturità (1951-1973)»

PICASSO I LA FOTOGRAFIA: 1951-1973

VERÓNICA FERRETTI

 

PICASSO com a home i artista en les fotografies de Edward Quinn i André Villers


Qui té interès per a conèixer a Picasso com a home en la seva vida privada i com a artista que treballa encara té fins a finals d'agost per a visitar al Palazzo Merulana de Roma (Via Merulana, 121), l'esplèndida exposició comissariada per Joan Abelló Juanpere i Josep Fèlix Bentz Oliver, del Reial Cercle Artístic de Barcelona, i Marco Ancora, titulada Picasso e la fotografia negli anni della maturità (1951-1973), organitzada per Coop Cultura amb el Cercle i el suport de la Fondazione Cerasi, la Fondazione Ludovico degli Uberti, de l'Ambaixada d’Espanya, Abertis, etc.

Els testimonis inestimables de dos fotògrafs, Edward Quinn i André Villers, que formen part de la col·lecció del luxemburguès Guy Ludovissy —que després de ser admirats a l’estat Espanyol, des de A Corunya a Barcelona; i a Xina, des de Pequín a Xangai, arriben ara a Roma—  ens revelen un Picasso inèdit i captivador, atrapat en la seva vida privada i mentre treballa en l’època daurada de la seva creativitat artística.

El trobem de nou, com escriu Juan Manuel Bonet en el documentat catàleg de l'exposició, imprès pel Cercle, «sempre al centre de la galeria de miralls del seu petit teatre del món en què els fotògrafs André Villers i Edward Quinn havien estat especialment importants» en diferents circumstàncies, i amics del gran artista.
Les seves precioses fotografies, al seu torn, escriuen Joan Abelló i Marco Ancora, ens porten a descobrir un Picasso «polièdric, teatral i matador que desafia  travestint-se el propi marc fotogràfic romanent central i magnètic perquè Picasso sempre havia tingut una relació empàtica amb la fotografia» i li encantava jugar amb màscares i disfresses tal com succeïa a la Commedia dell'Arte
 

 

 

Copyright 2017 - Editorial Llei d'Art